Használd az irányított képzeletet a relaxációhoz


, 2021/10/18

Talán hallottál már az irányított képalkotásról, mint stresszkezelési technikáról, de tudod, hogyan működik, miért hasznos, és hogyan mérhető össze más stresszoldókkal? Az irányított képalkotás hatékony stresszkezelési technika, és több okból is népszerű maradt.

az irányított képalkotás

Az irányított képalkotás gyorsan megnyugtathatja a tested, és egyidejűleg ellazíthatja az elmédet. Kellemes gyakorolni, és nem túl nehéz vagy ijesztő megtanulni. És percek alatt segíthet a stresszoldásban, de hasznos stratégia lehet a stresszel szembeni ellenálló képesség fenntartásában is a nehéz időszakokban. A Guided Imagery egy kényelmes és egyszerű relaxációs technika, amely segíthet gyorsan és egyszerűen kezelni a stresszt és csökkenteni a testben lévő feszültséget.

Gyakorlatilag olyan egyszerű, mintha elmerülnél egy élénk álmodozásban, és gyakorlással ez a technika segíthet abban, hogy jobban hozzáférj a belső bölcsességedhez.

Ha ez úgy hangzik, mint valami, amit az életedben hasznosíthatsz, olvass többet arról, hogy mikor használják az irányított képzeletjátékot, és hogyan lehet hasznos stresszoldó eszköz számodra.

Itt megvizsgáljuk ennek az egyszerű és magával ragadó stresszkezelési technikának az előnyeit és hátrányait, és feltárjuk, hogyan viszonyul más módszerekhez, hogy eldönthesd, hogyan illeszkedhet a vezetett képalkotás a te életébe.

A technika elsajátítása

Az irányított képalkotás használatának gyakorlására többféle mód van, beleértve egy olyan tanfolyamot, ahol egy oktató "vezet" hangfelvételek használatát, saját felvételek készítését, vagy a belső hangod és képzeleted használatát. Az irányított képalkotás gyakorlásának többféle módja és különböző módjai vannak. Népszerű módszer a saját gondolataink használata, egyszerűen azért, mert ez igényli a legkevesebb előkészületet és költséget; azonban a vezetett képalkotást számos jógastúdióban, felvételek segítségével és tapasztalt terapeuta segítségével is felfedezhetjük. Saját irányított képzelet kazettákat is felvehetsz. Először is nézzük meg közelebbről magát a gyakorlatot.

Hogyan használjuk a progresszív izomlazítást?

Hatások a testre. Az irányított képalkotásról kiderült, hogy jelentős stresszcsökkentő előnyökkel jár, beleértve a test gyors és hatékony fizikai ellazulását, sőt, segít a résztvevőknek kapcsolatba kerülni a (tudatalatti szinten tartott) bölcsesség mélyebb szintjeivel, amelyek segítenének nekik abban, hogy jobban irányítsák az életüket olyan módon, hogy csökkentsék a stresszt.

A képalkotás egészségügyi előnyeit bizonyító tanulmányok olyan nagyszámúak, hogy sok kórházban a képalkotást a kezelés segítésére szolgáló lehetőségként alkalmazzák. Szerencsére ez egy elég egyszerű technika ahhoz, hogy otthon is alkalmazható legyen, pozitív eredményekkel.

Hogyan használjuk a relaxációs technikákat

Mi tartozik ide? A vezetett képalkotást gyakorló személyek egy vezetett képalkotási felvétel, egy profi segítő vagy egyszerűen csak a saját képzeletük segítségével mélyen ellazult állapotba kerülnek, és minden érzékszervükre vonatkozóan nagy részletességgel elképzelnek egy pihentető jelenetet. Ez a jelenet lehet valami a természetben, például egy gyönyörű vízesés Hawaiin, vagy egy hűvös és sűrű erdő, ahol képzeletben nyugtató sétát tehetünk.

Lehet ez egy pihentető vagy boldogító esemény is, például egy élénken elképzelt jelenet, ahol felfedezel egy 50 dolláros bankjegyet a járdán, és finom ételt eszel egy tengerparti étteremben, vagy megnyered a lottót, és megveszed, amit csak akarsz. Azok, akik stresszoldásra használják az irányított képalkotást, elképzelhetnek maguk mellé egy bölcs "vezetőt", aki válaszol a kérdéseikre, és kérdéseket tesz fel nekik, amelyeken elgondolkodhatnak. A 'vezető' elképzelése a tudatalattijuk egy olyan reprezentációja, amelyhez általában nem férnek hozzá.

Mik az előnyök?

A képzeletbeli képalkotás ellazulást, betekintést és bölcsességet nyújthat. Segíthet egyszerre enyhíteni a fizikai feszültséget és a pszichológiai stresszt, elterelve a figyelmet arról, ami esetleg stresszel, és pozitívabb lelkiállapotba hozva téged. Az irányított képalkotás ingyenes stresszoldó terápia, és gyakorlással szinte bárhol végezhető.

Ily módon hasznos lehet a rágódás mintáinak megszakításában is, és segíthet olyan erőforrásokat építeni az életedben, amelyek a pozitív spirál felfelé irányuló spiráljának bevonásával növelik a stresszel szembeni ellenálló képességedet. Pontosan hogyan küzdhet a jó hangulatod a stressz ellen.

Mik a hátrányai?

Az önhipnózishoz hasonlóan az autonóm irányított képalkotás elsajátításához is szükség lehet némi gyakorlatra. A professzionális terapeutával való munka, hogy eljusson erre a pontra, kissé költséges lehet, de megéri. Alternatívaként számos letölthető felvétel áll rendelkezésre, amelyeket használhatsz a kezdéshez, vagy követheted az ebben az irányított képzeletről szóló cikkben található egyszerű utasításokat.

Összehasonlítás más technikákkal

Lélegezz a hasadból. Használj rekeszizom mély légzést és csukd be a szemed, koncentrálj a "békés belégzésre és a stressz kilégzésére". Ez azt jelenti, hogy hagyd, hogy a hasad kitáguljon és összehúzódjon a légzéssel - ha azt tapasztalod, hogy a vállaid emelkednek és süllyednek, valószínűleg feszültséget hordozol a testedben, és nem a leglazább módon lélegzel.

Képzeld el élénken a jelenetet

Amint ellazult állapotba kerülsz, kezdd el elképzelni magad a legnyugodtabb környezet közepén, amit csak el tudsz képzelni. Egyesek számára ez egy távoli trópusi sziget hűvös, tiszta vizében való lebegés lenne, ahol vonzó emberek hozzák az italokat, és lágy zene szól a háttérben. Mások számára ez lehet, hogy egy hófödte faházban, az erdő mélyén ülnek a tűz mellett, forró kakaót szürcsölgetve és a legújabb bestsellert olvasva.

Lehet, hogy egy olyan időre és helyre szeretnél emlékezni, amikor csodálatosnak és nyugodtnak érezted magad("boldog hely" az emlékezetében), egy élénken leírt jelenetre egy szeretett könyvből, vagy ahogyan elképzeled azt a helyet, ahová mindig is szeretél volna eljutni.

Merülj el az érzékszervi részletekben

Miközben elképzeled a jelenetet, próbáld meg minden érzékszerved bevonni. Hogy néz ki? Milyen érzés? Milyen különleges illatok vannak benne? Hallod a tűz morajlását, a vízesés csobogását vagy a csivitelő madarak hangját? Legyen olyan valóságos a víziód, hogy még az ízét is megkóstolhatod! (Ha észreveszed ezeket a részleteket a mindennapi életedben, azzal növelheted a tudatosságodat, ami tartós stresszkezelési előnyökkel is jár.)

A mindfulness-alapú művészetterápia előnyei

Lazíts. Maradj itt, ameddig csak akar. Élvezd a "környezetét", és hagyd, hogy távol legyél attól, ami stresszel. Amikor készen állsz visszatérni a valóságba, számolj vissza tíztől vagy húsztól, és mondd magadnak, hogy amikor elérsz az "egy"-hez, akkor nyugodtnak és ébernek érzed magad, és élvezni fogod a napod hátralévő részét. Amikor visszatérsz, nyugodtabbnak és felfrissültnek fogod érezni magad, mintha egy minivakációról tértél volna vissza, de mégsem hagytad el a szobát!

Tippek

Próbáld ki ezeket a tippeket, hogy fokozd a vezetett képalkotás élményét:

Használhatsz olyan környezeti hangokat, amelyek kiegészítik a képzeleted. Így jobban elmerülsz a "környezetedben", ráadásul a valós élet hangjai is elfedik. Arra az esetre, ha elveszítenéd az időérzéked vagy elaludnál, érdemes beállítania egy ébresztőt is. Így könnyebben el tudsz majd lazulni és elengedni magad, tudva, hogy az időbeosztásod nem kerül veszélybe.

Ahogy egyre gyakorlottabb leszel, egyre mélyebben és gyorsabban fogsz tudni elmenni. Az is lehet, hogy a tudatalattiddal akarsz kommunikálni, egy magadnak felvett vagy megvásárolt kazetta, vagy egy terapeuta segítségével.

#az-iranyitott-kepalkotas