Használd a mantra meditációt a stressz enyhítésére


, 2021/10/18

A mantra meditáció az egyik legegyszerűbb és legkönnyebben megtanulható meditációs technika. A meditáció más formáihoz hasonlóan ez is megváltoztathatja a pillanatnyi stressz-szintedet egyetlen alkalom segítségével, vagy ismételt gyakorlással megváltoztathatja a stressz kezelésének módját mostantól kezdve.

megtanulható meditációs technika.

És megvan az az előnye, hogy egyszerűen megtanulható és testre szabható, hogy megfeleljen a stresszkezelési igényeidnek. A mantra meditáció előnyei:

Ha ezt olvasod, valószínűleg már hallottál arról, hogy a meditáció egy erőmű, amely a stresszoldás egyik erőforrása, mert mindenféleképpen javíthatja a kilátásaid és az általános egészséged. A meditációt összefüggésbe hozták a krónikus stressz csökkentésével, valamint a szívritmus és a vérnyomás csökkenésével, az immunrendszer működésének növekedésével és sok más előnnyel.

A mantra meditációt, különösen a transzcendentális meditációt a HIV-betegeknél a tolakodó gondolatok csökkenésével, valamint az élet értelmének és minőségének növekedésével is összefüggésbe hozták. Az ápolóknál a stressz, a szorongás és a düh csökkenésével, valamint az életminőség javulásával hozták összefüggésbe. Egy másik, veteránokon végzett tanulmány szerint a mantra meditáció csökkenti a tolakodó gondolatok előfordulását és minimalizálja a stresszt is.

Sokan úgy találják, hogy a mantra meditációt kezdetben egyszerűbb elsajátítani, mert egy megerősítő fókuszpontot biztosít; sokan nehezen tudják gondolataikat folyamatosan a jelen pillanatra irányítani, és ehelyett úgy érzik, hogy könnyebb, ha van valami konkrétabb, amibe belekapaszkodhatnak. A lényeg az, hogy a mantra meditációval már egy alkalom után kevésbé érezheti magát stresszesnek. Ismételt gyakorlással pedig úgy érezheti, hogy kevésbé reagál a jövőbeli stresszre. A mantra meditáció gyakorlása egyszerű.

Íme, hogyan:

Szánj rá néhány percet, és helyezkedj el egy kényelmes pozícióba. Eleinte a legjobb, ha egy csendes, zavaró tényezőktől mentes szobában vagy. Többszöri gyakorlással rájöhetsz, hogy bárhol és kaotikusabb körülmények között is képes vagy a mantra meditációt gyakorolni. Válassz egy mantrát a meditációhoz. A mantra egy szó vagy mondat, amelyet hangosan vagy csendben ismételgetsz magadban.

Ez lehet egy klasszikusabb jelentőségű spirituális szó, mint a hindu "Aum" (más néven Om), vagy lehet egy olyan szó vagy kifejezés, mint a "Nyugalom" vagy "Békében vagyok". A választott szavak vagy hangok nem fontosak, amíg egyszerűek és kényelmesen ismételhetők. Csukd be a szemed és ismételd el magadban a mantrádat.

Miközben ezt teszed, próbálj meg csak a mantrád hangjára és érzésére koncentrálni, és semmi másra. Ha más gondolatok kúsznak be a fejedbe, köszönd meg magadnak, hogy észrevetted, és finoman irányítsd vissza a figyelmedet a mantrádra.

Folytasd néhány percig. Ennyi. Csak ismételd tovább a mantrádat, és koncentrálj a hangra és arra, ahogyan érzed a hangot. Irányítsd át a figyelmedet a zavaró tényezőkről, és térj vissza a mantrádra. Kezdheti 5 vagy 10 perces ülésekkel, és dolgozhat 20 vagy 30 percig; a mantra meditációnál minden gyakorlóidő jobb, mint a semmi.

Tippek

Próbáld meg gyakorolni a mantra meditációt hetente többször vagy naponta kétszer. Sokaknak az a legegyszerűbb, ha naponta egyszer próbálkoznak egy gyors üléssel, így rendszeres szokássá válik, de nem vesz el túl sok időt. A hangot némán is ismételgetheted a fejedben, ha ez jobban esik. Vannak, akik ezt könnyebbnek találják, és kevésbé lesznek öntudatosak, ha másokkal élnek együtt. Gyaloglás közben is végezhetsz mantra meditációt, hogy a testmozgást összekapcsold a meditációval. Csak használd a mantrát ritmikusan, miközben lépkedsz.

#megtanulhato-meditacios-technika.