A testsemlegesség gyakorlásának mentális egészségügyi előnyei


, 2021/10/13

A testsemlegesség, vagyis az a gyakorlat, hogy a testet a jelenlegi állapotában fogadjuk el, mert arra képes, ahelyett, hogy arra koncentrálnánk, hogyan néz ki, sokak számára meglehetősen új fogalom.

 zöld turmix  jóga után

Mint ilyen, néhányan talán nem biztosak abban, hogy miért is kellene kipróbálniuk, vagy hogy egyáltalán érdemes-e kipróbálniuk. A testsemlegesség gyakorlásának számos előnye van, és ezek az előnyök a fizikaiaktól az érzelmekig terjednek. Az egyik fizikai előny az, hogy az egyszerű cselekedet, hogy a hangsúlyt eltoljuk a büntetésnek vagy fogyás céljának érzett edzésről, és helyette olyan edzéssel foglalkozunk, amit élvezünk, kevésbé valószínűvé teszi, hogy túlhajszoljuk vagy megsértsük a testünket.

Amennyire hatékony lehet a testsemlegesség a fizikai jólét szempontjából, még nagyobb változást hozhat a mentális és érzelmi jólét terén. Vizsgáljuk meg, hogy a testsemlegesség milyen különböző módokon járulhat hozzá a jobb mentális egészséghez.

Kevesebb ítélet

A testünk megítélését nagyon nehéz abbahagyni. A médián keresztül folyamatosan bombáznak minket az "ideális" testről készült képekkel, és a legtöbb ember - gyakran azok is, akiknek a saját testét mutogatják és digitálisan megváltoztatják - úgy érzi, hogy a saját teste nem felel meg az ideális változatnak. Ha beleteszed a munkát abba, hogy a saját testedet ne másokéhoz vagy a fejedben lévő ideálhoz viszonyítva ítélkezz, természetes, hogy mások testét sem fogod többé olyan szigorúan megítélni.

Ennek egyik legjobb eleme az, hogy ahogy a testünkkel kapcsolatos kevésbé ítélkező gondolkodásmódba kerülünk, természetesebbé válik, hogy kevésbé ítélkezzünk magunkkal és más emberekkel szemben, pont, minden tekintetben. Még a testen kívüli témák esetében is, ha gyakoroljuk a testsemlegességet, azon kaphatjuk magunkat, hogy kevesebbet kritizáljuk magunkat és másokat is.

Hogyan alkotunk benyomást másokról?

Több empátia. Amikor kevésbé kritikus és ítélkező lelkiállapotba kerülünk, elkezdünk megnyílni mások egyedi és árnyalt tapasztalatai előtt. Ahelyett, hogy elhamarkodottan ítélkeznénk az emberek felett, ehelyett fejleszthetjük az empátiaérzékünket. Ez történhet releváns módon, például úgy, hogy egy kövér emberről nem úgy gondolunk, mint akinek a teste nem ideális, vagy nem releváns módon, például úgy, hogy meghallgatjuk egy ember útját vagy történetét, mielőtt ítéletet mondanánk róla, vagy eldöntjük, hogy mi a véleményünk róla csak a külseje alapján.

Ha több empátiával rendelkezünk, az lehetőséget ad arra, hogy jobban és mélyebben kapcsolódjunk más emberekhez. Lehetővé teszi, hogy mi magunk is sebezhetőbbek legyünk, mert jobban érzékeljük, hogy mások mennyire sebezhetőek. És ez arra késztet bennünket, hogy egy kedvesebb belső helyről cselekedjünk, szemben a "mindenki magáért" versenyhelyzetben való gondolkodással.

Alacsonyabb stressz

Nem kérdés, hogy a tartós stressz rendkívül negatív hatással lehet az életünkre. Ha gyakran érezzük stresszesnek a testünket, az elhúzódó stressznek számít. Ez azért van így, mert a tested körüli érzelmi problémának önmagában nincs végpontja, hiszen a tested mindig veled van. Az emberek évtizedekig, vagy egész életükön át küzdhetnek azzal, hogy hogyan néz ki a testük.

Ha úgy döntesz, hogy elfogadod a testedet olyannak, amilyen, amire képes, és nem arra koncentrálsz, hogy hogyan kellene másképp lennie, a stressz-szinted valószínűleg csökkenni fog. Ezáltal könnyebb lesz boldognak és nyugodtnak érezni magad. Ráadásul a kevesebb stressz hatására a tested kevesebb kortizolt (a szervezet fő stresszhormonját) termel, ami olyan pozitív hatásokat eredményez, mint a több energia, a jobb alvás és a jobb emésztés.

Fokozott intuíció

A testsemlegesség egyik kulcsfontosságú része, hogy azt eszel, amit a tested szeretne. Ahhoz, hogy erre képes legyél, mélyebb szinten kapcsolatba kell kerülnöd a testeddel. Sokan hozzászoktak ahhoz, hogy az alapján választják ki az ételeket, amit az egészségügyi és táplálkozási szakemberek, vagy akár a befolyásos emberek azt mondják nekik, hogy a "helyes" ételeket kell enni, ezért az intuitív táplálkozás jelentős életmódváltásnak tűnhet.

Ha megtanultad, hogyan lépj kapcsolatba az intuícióddal a testeddel és az étkezéssel kapcsolatban, akkor megnyitottad az ajtót ahhoz is, hogy általában véve is hallgasd és meghallgasd az intuíciódat. Ez értékes lehet a mentális egészséged szempontjából, mert ez ahhoz vezethet, hogy magabiztosabbnak érzed magad a döntéshozatali képességeidben.

Csökkentett reakciós reakciók

Amikor a testünkkel kapcsolatos szorongás állapotában vagyunk, nehéz lehet mindig racionálisan viselkedni. Előfordulhat, hogy a testünkkel kapcsolatos stressz védekező vagy reakciós reakciókat eredményez az életben előforduló helyzetekre, mind a testünkkel kapcsolatos, mind pedig teljesen más témákra. Mivel a testsemlegesség magában foglalja a testtel kapcsolatos békesség elérését, ez a béke átragadhat arra, ahogyan az élethelyzeteket általában kezeled.

Ahelyett, hogy a harc vagy a menekülés állapotában éreznéd magad, képes lehetsz megállni, amikor egy helyzetet idegesítőnek érzel, és adj magadnak egy pillanatot, mielőtt reagálnál. Ez hasznos az interperszonális kapcsolatokban, valamint a világhoz való viszonyodban is. Mindig akkor érezzük magunkat a legjobban a tetteinkkel kapcsolatban, ha nyugodt, racionális lelkiállapotból cselekedtünk, amit később nem bánunk meg. Egy új kutatás megmagyarázza, hogyan kezeljük a védekező viselkedést érzelmi időkben.

Jobb hangulat

Ha a testedre való gondolkodás elveszi az időd egy részét, akkor jó eséllyel nem vagy a legjobb hangulatban, amikor ezt teszed. És onnantól kezdve nehéz lehet hirtelen jó hangulatba hozni magad, még akkor is, ha technikailag minden rendben van a világodban. A gondolat, hogy a testünk nem elég tökéletes, könnyen tönkreteheti néhányunk egész napját.

A kevesebb ítélkezés, a kevesebb stressz és a jobb intuíció a test semlegességének eredményeképpen elég nagyszerű hangulatfokozók. A testsemlegesség gyakorlásának aktusa mindezekhez vezethet, és onnantól kezdve talán gyakrabban találod magad jobb hangulatban, mint ahogy azt eddig gondoltad volna.

Alacsonyabb szorongás

Ha sok időt töltesz a testeddel kapcsolatos stresszel, az könnyen vezethet ahhoz, hogy szorongani kezdesz miatta. Úgy érezheti, hogy olyan változásra van szüksége, amit lehetetlen elérni, hogy a testével kapcsolatos dolgoknak másképp kellene lenniük, de ön tehetetlen velük szemben, vagy hogy a világ kritikusan szemléli önt. Ezek közül bármelyik esemény szorongáshoz vezethet.

A testsemlegesség helyére való költözés szorongáscsökkentő. Ha nem ebben a fájdalmas gondolkodásmódban töltöd az idődet, életed egy hatalmas része miatt nem kell szoronganod. És amikor már kevesebb szorongást tapasztalsz a testeddel kapcsolatban, akkor lehet, hogy kevésbé leszel szorongó, pont. A testsemlegesség nem egy egyszeri és kész tevékenység. Mint minden személyes utazás, ez is hosszú folyamat lehet. Az előnyök azonban kiemelkedőek lehetnek. Az alacsonyabb stressztől a jobb hangulatig, a testsemlegesség mentális egészségügyi előnyei miatt érdemes kipróbálni.

#-zold-turmix-joga-utan