, 2021/10/14

Honnan tudod, hogy mikor kell reagálni a közösségi médiában megjelenő negatív kommentekre, és mikor kell békén hagyni őket? Ez a döntés nagyrészt az Ön közösségi média-fiókjának körülményeitől, valamint a kommentek kontextusától függ.

 mikor kell reagálni

Más szóval, te egy nagyvállalat közösségi média képviselője vagy, aki arról dönt, hogyan kezelje a fogyasztói panaszokat a Facebookon, vagy Ön egy otthonülő anyuka, aki azon töpreng, hogyan kezelje azt az irigy barátodat, aki folyamatosan lekicsinyel téged az Instagramon? A tét nagyon különböző lesz, attól függően, hogy milyen helyzetben vagy, és hogy ki hagy negatív megjegyzéseket a közösségi média profilján. Általánosságban ez azt jelenti, hogy minden egyes kommentet kommentenként kell megvizsgálni.

A mai világban, amelyben élünk, az emberek gyakran elfelejtik, hogy a közösségi média fiók másik végén egy valódi személy van. Ez különösen igaz akkor, ha te csak egy átlagos, hétköznapi ember vagy, aki a közösségi médiát használja.

Ha a Tik Tokon közzéteszel egy videót a tökéletes lakásdekorációdról, és a videód vírusként terjed, számíthatsz arra, hogy kommenteket kapsz olyan emberektől, akik találnak majd valamit, amire panaszkodhatnak. Lehet, hogy azzal érvelnek, hogy az otthonod annyira tökéletes, hogy biztosan nincs időd a gyerekeiddel foglalkozni. Lehet, hogy olyan pletykákat terjesztenek rólad, amelyek nem igazak, vagy akár verekedésbe is keveredhetnek másokkal a kommentszekcióban.

Míg a közösségi média a barátok és a családtagok kapcsolatteremtésének módjaként indult, mára olyan platformmá fejlődött, ahol az emberek a billentyűzetük mögé bújnak, és vitákat szítanak egymással. A billentyűzetharcosok gyakran a saját életükben érzik rosszul magukat valami miatt, és a kommentjeiknek semmi közük hozzád.

Ez azonban nem jelenti azt, hogy a negatív kommentek kevésbé szúrnak.

Egy olyan világban, ahol mindannyian ki vagyunk téve az álhíreknek, és fürödünk az értesítésekből és like-okból kapott endorfinokban, nem csoda, ha elfelejtjük, miért is kezdődött ez az egész. Hogy kapcsolatot teremtsünk a barátainkkal és a családunkkal, és olyan dolgokat osszunk meg, amelyek érdeklik őket. Ehelyett egy olyan játékká fajultunk, amelyben az nyer, aki a legjobban tud kinézni a közösségi médiában, míg mindenki más kevesebbnek érzi magát, és pocskondiázza magát.

Arról nem is beszélve, hogy a közösségi médiaóriások ma már inkább a profitra koncentrálnak, mint a kapcsolatokra, még akkor is, ha a tagság egyre csökken. Mindez azt jelenti, hogy ha a közösségi médiában megjelenő negatív kommentek elkeserítenek, annak jó oka van, és nem kell egyedül érezned magad. Ettől függetlenül valószínűleg tudni szeretné, hogyan kezelje őket. Dióhéjban: rendelkeznie kell egy cselekvési tervvel, hogy ne a pillanat hevében kelljen döntenie.

Ez azt jelenti, hogy tudnod kell, mikor fog foglalkozni a negatív megjegyzésekkel, és tudni kell, hogyan fogsz foglalkozni velük, ha úgy döntesz, hogy ezt teszed. Nézzük meg most ezeket a kérdéseket.

Mikor foglalkozz a negatív megjegyzésekkel

Mikor kell foglalkozni a negatív megjegyzésekkel ahelyett, hogy figyelmen kívül hagynád őket? Ezt eseti alapon kell eldönteni. Fontos azonban megjegyezni, hogy nem feltétlenül mindig az a legjobb megoldás, ha általánosságban úgy döntesz, hogy figyelmen kívül hagyod vagy törlöd a negatív megjegyzéseket, még akkor sem, ha ezt a tanácsot gyakran hallod.

Bár igaz, hogy ha az interneten zaklatnak, fenyegetnek vagy más módon sértegetnek, akkor a blokkolás és törlés legyen a teendőd, a negatív kommenteknek sok szürkébb területe is van, amelyeknél hasznos lehet egy kis interakció a részedről. Vessünk egy pillantást ezekre.

Az emberek figyelnek

Egy olyan helyzetben, amikor az emberek figyelnek, hogyan reagálsz a negatív megjegyzésekre, érdemes megfontolnod, hogy ahelyett, hogy egyszerűen figyelmen kívül hagynád vagy törölnéd őket, foglalkozz velük. Ez jelentheti azt, hogy te egy vállalkozást vezetsz, egy vállalkozás közösségi média menedzsereként tevékenykedsz, vagy egy vállalat nyilvánosság előtt álló alkalmazottja vagy. Ez azt is jelentheti, hogy te valamilyen példakép vagy az interneten, akár nagy léptékben (a nyilvánosság számára), akár kis léptékben (a gyermekei számára).

Amikor a válaszadás lehetővé teszi az elköteleződést

Ha vállalkozást vezetsz, az elköteleződés a játék neve. Emiatt tényleg nincs rossz hírverés, ha jól kezeled. Egy negatív megjegyzés az üzleti Facebook-oldalán lehet egy beszélgetés kezdete egy ügyféllel, hogy megtudd hogyan tudná a legjobban kiszolgálni őket. A személyes szférában egy hozzátartozó negatív megjegyzése egy általad megosztott személyes bejegyzéshez ugródeszka lehet a számodra, hogy többet tudj meg róluk és véleményükről. Ha a te azonnali reakciója az, hogy figyelmen kívül hagyod vagy törlöd, akkor ilyen esetekben elszalaszthatod a fejlődés lehetőségét.

Amikor a nem reagálás úgy néz ki, mintha rejtegetnél valamit

Ha valaki negatív megjegyzést hagy a közösségi média fiókján, és te úgy döntesz, hogy figyelmen kívül hagyod vagy törlöd, az úgy tűnhet, mintha valami rejtegetnivalód lenne. Ha nincs takargatnivalód, akkor teljesen rendben van, ha ezt a lépést választod, hogy ne kelljen foglalkoznod a negatívumokkal az oldaladon. Ha azonban a megjegyzésben van egy csipetnyi igazság, ez úgy tűnhet, mintha úgy döntenél, hogy elkerülsz egy problémát. Ha úgy érzed, hogy az emberek megkérdőjelezik, hogy rejtegetsz-e valamit, ha nem válaszolsz, akkor talán az a legjobb, ha részt veszel egy válaszadásban.

Amikor bocsánatot kell kérni

Ha úgy érzed, hogy valamiféle megfelelő bocsánatkérés van a részedről, akkor a legjobb, ha nem hagyod figyelmen kívül vagy törlöd a megjegyzést. Például egy elégedetlen ügyfél esetében egy vállalkozásnak nem szabad úgy tennie, mintha a megjegyzés nem a termékével kapcsolatban hangzott volna el. Egy személyes közösségi médiaoldal esetében, ha valaki olyan megjegyzést hagy egy olyan dologgal kapcsolatban, amit te tettél, és amiért bocsánatkéréssel tartozol, akkor a legjobb lesz, ha valamilyen módon kezeled azt.

Ugyanakkor fontos, hogy ne tégy hamis ígéreteket. Légy reális abban, hogy mit tudsz felajánlani bocsánatkérés vagy jóvátétel formájában. Ezt a válaszadás módjáról szóló részben tárgyaljuk.

A hírneved védelme érdekében

Egy másik helyzet, amikor a közösségi médiában megjelenő negatív megjegyzésekre reagálnia kell, az az, amikor helyreigazítást, pontosítást kell tennie, vagy meg kell védenie a hírnevét. Ha valaki olyasmit mondott Önről, ami pontatlan vagy igazságtalan, teljesen ésszerű, ha tényekkel akarja alátámasztani érvelését, hogy állítása hamis.

Mikor kell figyelmen kívül hagyni a negatív megjegyzéseket

Másfelől, honnan tudod, hogy mikor kell figyelmen kívül hagyni vagy törölni a negatív kommenteket? Minden bizonnyal lesznek olyan helyzetek, amikor ezt kell tennie. Nézzük meg a különböző okokat, amelyek miatt nem érdemes foglalkozni valakivel a közösségi médiában, aki negatív kommenteket hagy.

Amikor elvárod, hogy mások fedezzenek téged

Ha nem érzed magad felkészültnek arra, hogy foglalkozz a negatív kommentekkel, és arra számítasz, hogy mások majd a védelmedre kelnek, akkor bölcs dolog lehet, ha vársz egy kicsit, amíg a közösséged reagál helyetted. Ez kevésbé igaz egy vállalkozás esetében, de egy személyes fiók vagy egy influencer-fiók esetében megfelelő lehet.

Dolgok, amiket nem akarsz az oldaladon látni

Egy másik helyzet, amelyben nem érdemes részt venned vagy válaszolnod, ha a kommentelő olyan dolgokat tesz fel a közösségi oldalára, amelyeket nem szeretneél, hogy ott legyenek. Ilyen lehet például a trágárság, a spam, a véletlenszerű, értelmetlen támadások, az agresszió, a kulturális sértések, a faji előítéletek, a zaklatás, a fenyegetések stb. Ebben az esetben jogod van, és élnie is kell a jogoddal, hogy töröd mindazt, amiről úgy érzed, hogy nem kellene a közösségi médiaoldalán lennie.

Ilyenek lehetnek például az olyan kommentek, amelyeknek nincs tartalma, és nem tükrözik a tényleges problémákat, valamint az erőszakkal való fenyegetés (ebben az esetben szintén jelenteni kell a platformnak és esetleg a rendőrségnek). Ezekben az esetekben valószínűleg azt is meg kell tiltanod és/vagy blokkolnia kell az illetőt, hogy ne tegyen újabb bejegyzéseket a fiókodban.

Ez a legtöbb közösségi médiaplatformon általában viszonylag könnyen megtehető. Ne feledje, hogy a kommentjeit továbbra is láthatja az illető, és barátai is láthatják azokat, de az oldalára újonnan belépő személyek nem láthatják a kommenteket.

Trollok és zaklatók

A trollkommentárokat szintén figyelmen kívül kell hagyni vagy törölni, mégpedig azért, mert a trollok egyetlen célja, hogy rávegyenek téged a negatív kommentekre való reagálásra. A trollok szeretnek a közösségi oldalakon kommentelni dolgokat azzal az egyetlen céllal, hogy érzelmi reakciót váltsanak ki az áldozatból. Élvezik, hogy képesek "felbosszantani", és az egyetlen gyógyír arra, hogy megállítsuk őket a kommentelésben, ha teljesen figyelmen kívül hagyjuk őket.

Hogyan reagáljunk a negatív megjegyzésekre

Ezután tudni szeretné, hogyan kell reagálni a negatív megjegyzésekre, ha úgy dönt, hogy ezt teszi. Az alábbiakban azokat a lépéseket ismertetjük, amelyeket megtehet, függetlenül attól, hogy a kommentek személyes oldalára érkeztek-e, vagy Ön egy márka, amely a közösségi médián belüli negatív kommenteket kezeli2 .

Légy pozitív

Először is, a legjobb, ha pozitívan reagálsz, függetlenül attól, hogy mennyire negatív volt a rád vonatkozó megjegyzés. Ez azt mutatja, hogy törődsz mindenki mással a közösségi médiaoldalán. Ne védekezz, ne légy dühös, és maradj stílusos. Ellenkező esetben úgy fog tűnni, hogy elvesztetted a hidegvéred, és kevésbé hitelesnek fogsz tűnni. Nehéz lehet megőrizni a higgadtságod. Ne feledd azonban, hogy a megjegyzések nagyon ritkán szólnak rólad, és általában inkább arról a személyről, aki ezeket teszi.

Légy udvarias

Ez együtt jár a pozitív hozzáállással, de emellett udvariasnak is kell maradni. Maradj ki a drámából, és tartsd magad a magaslatokon. Még ha agresszióval támadnak is, ne reagálj érzelmekkel, és ne veszítsd el a hidegvéred. Ez különösen fontos, ha a közösségi médiafióktól üzleti célokra használod a fiókod, vagy ha olyan alkalmazott vagy, akinek a fiókja nyilvános. Lehet, hogy nehéznek tűnik udvariasnak lenni valakivel, aki téged vagy a vállalkozásodat támadja, de ha így teszel, akkor előnybe kerülsz azzal szemben, aki csúnyán viselkedik.

Kérd meg őket, hogy lépjenek veled privát kapcsolatba

Ezután vannak olyan esetek, amikor a beszélgetést a nyilvánosságból a magánterületre szeretnéd áthelyezni. Valójában, hacsak a negatív megjegyzésük nem oldható meg gyorsan a kommentszekcióban, általában ez a legjobb választás. Azonban ne küldj nekik egyszerűen közvetlen üzenetet. Ehelyett hagyj nekik egy megjegyzést, amelyben arra kéred őket, hogy keressenek fel, hogy négyszemközt beszélhessünk. Ez mindenkinek azt mutatja, hogy hajlandó vagy foglalkozni a problémával, anélkül, hogy nyilvános vitát kellene belőle csinálnod, amit mindenki láthat.

Tarts óvatos nyilvános beszélgetést

Azokban az esetekben, amikor a negatív megjegyzés könnyen kezelhető a hozzászólási szekcióban, megfontolhatod, hogy ott óvatos beszélgetést folytass velük. Ha például valaki megjegyezte, hogy nem tetszett neki a polcon lévő manó kijelzője, és úgy gondolta, hogy biztosan sok felesleges időt vett el, akkor egyszerűen válaszolhatsz: "Köszönöm a visszajelzést! A gyerekek nagyon élvezik, és segít egy kis varázslatot vinni a karácsonyunkba".

Kérd meg őket, hogy távolítsák el a megjegyzésüket

Ha valakivel privát vagy nyilvános beszélgetést folytattál, és úgy érzed, hogy az általa hagyott megjegyzés rontja a hírnevedet, akkor azt is megfontolhatod, hogy megkérd, távolítsa el a megjegyzést.

Gyorsan válaszoljon

Egy dologra érdemes odafigyelni: ha úgy döntesz, hogy válaszolsz, akkor jobb, ha inkább korábban teszed, mint később, hacsak nem várod meg a baráti közösségének válaszát. Ez azt mutatja, hogy nem hagyod figyelmen kívül a problémát, vagy nem próbálsz kitérni a kérdés elől. Még ha nem is tudsz semmit tenni a hagyott komment ellen, a gyors reagálással enyhítheted a feszültséget, ahelyett, hogy egy napig hagynád, hogy elmérgesedjen.

Légy vicces

Ha úgy gondolod, hogy a helyzet megkívánja, válaszodban humort is használhatsz. Ha nem vagy biztos benne, jobb, ha maradsz a komoly hangnemnél, mert így kevésbé valószínű, hogy félreértik. A humor hasznos lehet "visszatapsként", amely megmutatja, hogy van humorérzéke, és nem veszi túl komolyan a helyzetet. Ugyanaz a hatása, mint az udvariasságnak vagy a pozitív hozzáállásnak, de segít egy kicsit a fölénybe kerülni.

Hogyan reagálj vissza a negatív megjegyzésekre

Hogyan pattanj vissza, miután negatív kommenteket kaptál a közösségi médiában? Fontos tudni, hogyan lehet visszapattanni, hiszen az ilyen típusú kommentek nagyon megviselhetnek, ha hagyod. A legjobb, ha folyamatosan pozitív dolgokat posztolsz, így a következetes pozitivitásod végül ellensúlyozza a negatívumokat. Ha mások látják, hogy még mindig jó életet élsz, akkor bátorítani fognak téged.

Végül is nem tudod befolyásolni, hogy mások mit tesznek. Mindössze annyit tehetsz, hogy több pozitivitásra ösztönzöd a pozitív kommenteket hagyó emberekkel való kapcsolattartással. Ezenkívül, ha valaki mérgezővé vált a közösségi média fiókjában, vagyis folyamatosan negatív vagy barátságtalan kommenteket hagy, akkor érdemes megfontolnia, hogy törölje a követését vagy törölje a barátságát.

Akkor tudd, hogy valaki mérgező, ha úgy érzed, hogy lemerült vagy rosszabbul érzed magad, mint a kommentjek elolvasása előtt. Ebben az esetben ne feledd, hogy a viselkedésük inkább a saját problémáikról szól, mint arról, hogy bármi köze lenne hozzád. Valószínűleg ugyanígy viselkednek mások közösségi média fiókjain is, és ez a saját irigységük vagy bizonytalanságuk tükröződése.

Nem baj, ha határokat állítasz fel azzal kapcsolatban, hogy kit engedsz be a közösségi szférádba. Állíts fel határokat, és ne válaszolj, ha megpróbálnak vitát kezdeményezni. Koncentráljo a problémák megoldására, és ne rágódj a negatívumokon, vagy ne adj figyelmet másoknak, ha negatívak. Az ilyen típusú emberek legtöbbször továbblépnek, hogy valaki mást zavarjanak.

Végezetül keress olyan embereket, akikről úgy érzed, hogy javítanak a közösségi médián való megjelenésén. Válogasd össze a barátaid és követőid listáját úgy, hogy csak olyan emberek legyenek, akik felemelő érzéseket keltenek benned.